Jamo S 606 HCS 5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo S 606 HCS 5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

tom85 23-01-2012
Geschreven voor: Jamo S 606 HCS 5

Mooi geluid, vooral als t geluid harder staat. De subwoofer is over het algemeen niet perse nodig behalve bij films is het een mooie toevoeging. Je kunt de bas dan echt voelen. Helaas woon ik in een rijtjeshuis dus ik moet een beetje rekening houden met mijn buren.

De boxen zijn wel aan de grote kant dus als je tv kleiner is dan 50" dan zullen de boxen misschien te veel opvallen.

Ik heb deze set aangesloten op een Onkyo 609 en dat gaat perfect. Het instellen en aansluiten duurde wel een halve dag maar ik moest ook weer de kabels wegwerken enzo.

Het is best veel geld voor een geluidsset maar ik ben nu wel klaar voor de komende 10 jaar.

Roner 17-02-2011
Geschreven voor: Jamo S 606 HCS 5

Na veel reviews te lezen hier op kieskeurig en andere sites ook de knoop doorgehakt en deze set gekocht. Echt waar voor mijn geld gekregen! Natuurlijk tijdens mijn luistersessie in de winkel boxen gehoord die beter klinken, maar ook direct 5x zo duur zijn. Prijs/kwaliteit verhouding bij deze boxen is uitstekend! Duurzaamheid eerst maar een tien gegeven, hopelijk hoeven we dit niet bij te stellen. Heb deze set aangesloten op de Onkyo tx-sr608 (front speakers bi-amp aangesloten).

cvandijk 01-02-2010
Geschreven voor: Jamo S 606 HCS 5

Wat een geweldige speakerset. Een vol geluid in alle frequenties. Bij het afspelen van CD of LP is de subwoofer niet nodig, de frontspeakers geven de bassen op natuurlijke wijze weer. Bij DVD/BlueRay geeft de subwoofer een extra dimensie, waardoor je het geluid letterlijk voelt.
Deze speakerset doet qua geluidskwaliteit niet onder aan de dure speakers. Kijkend naar de prijs een uitstekende prijs/kwaliteits verhouding.
Ondanks de grote afmeting van de frontspeakers zijn deze speakers niet storend, gezien hun mooie design. Alle speakers zijn keurig afgewerkt.

Als laatste de vele verhalen over de aansluitkabels. Op internet zijn honderden items verschenen. Tendens hoe duurder hoe beter. Welnu, neem de goedkoopste twee aderig 2,5mm2 luidsprekerkabel (~€1/m), gegarandeerd topgeluid. Wordt de kabel langer dan 15m, dan overgaan op 2 aderig 4mm2 kabel. 95% van de mensen hoort geen verschil in geluid bij gebruik van een dure of goedkope luidsprekerkabel. Bij dunne kabels (< 1,5mm2) is het verlies van hoge tonen wel merkbaar, zeker als de kabel > 5m is. De doorsnede van koperkern van de kabel bepaald de kwaliteit van doorgifte naar de luidsprekers.

RikS 09-11-2009
Geschreven voor: Jamo S 606 HCS 5

Inderdaad mooie set. Na veel werken eindelijk genoeg geld gespaard om deze set met een Pioneer VSX-1017 AV aangeschaft. De speakers kunnen laag, maar ik denk dat mijn kamer te klein is om deze bas goed te laten klinken. Hier komt de sub goed van pas. Heerlijke bassen en zeer degelijk afgewerkt allemaal. Ook mooie heldere tonen. Design is ook fantastisch.

Henri Schennink 07-08-2009
Geschreven voor: Jamo S 606 HCS 5

Ik heb deze set nu 1 week in gebruik en ik ben er tot op heden zeer tevreden over. De basweergave is werkelijk prachtig. en de midden en hoge tonen worden ook mooi weergegeven. Verder zien de speakers er ook nog prachtig uit. De prijs kwaliteit verhouding is ook top!

Al met al kan ik zeggen dat het een goed product is wat aan te raden is voor mensen die graag films kijken, maar ook muziek willen beluisteren met de speakers